Eurovision: Finala Romaniei – a patra ca audienţă pe site-ul oficial www.eurovision.tv

 

Mulţumim pentru transmisia web a finalei naţionale Eurovision România. Pe www.eurovision.tv, un număr total de 5297 de utilizatori unici din 89 de ţări au urmărit difuzarea finalei româneşti a concursului Eurovision, cu 2083 de privitori la momentul de vârf, ceea ce a făcut ca transmisia finalei României să fie în top 5 al celor mai urmărite spectacole de selecţie din toate timpurile. Mai exact, selecţia naţională Eurovision România a fost a patra ca audienţă pe site-ul oficial www.eurovision.tv dintre toate spectacolele Eurovision transmise online vreodată pe acest site, după cele ale Spaniei, Germaniei, Marii Britanii”, a transmis Jarmo Siim, EBU Communications Coordinator Eurovision Family of Events, adresându-se coordonatorului proiectului Eurovision din partea TVR, Dan Manoliu.

Pentru prima dată în istoria organizării selecţiilor Eurovision, Televiziunea Română a asigurat în paralel cu spectacolul de la TVR 1, TVR HD şi TVR Internaţional, transmisii online speciale, destinate internauţilor. De altfel, a fost prima transmisie high definition a concursului Eurovision asigurată prin TVR HD.

Pe 10 martie, pe durata desfăşurării concursului Eurovision pe TV, pasionaţii de internet au putut urmări live pe www.tvr.ro/eurovision, prin intermediul a două stream-uri, atât spectacolul propriu-zis de la televizor, cât şi atmosfera din culisele concursului. Practic, pe www.tvr.ro/eurovision s-a realizat o emisie simultană, diferită de concursul propriu-zis, de aproape trei ore şi jumătate (20.30-23.50). Astfel, începând de la ora 20.30, aflaţi pe tot parcursul evenimentului în culise, reporterii Liza Sabău şi Matei Stănculescu au dezvăluit faţa nevăzută a competiţiei: au surprins agitaţia de pe holuri şi de la machiaj, ceea ce se întâmpla în camera verde atunci când pe scenă cântau concurenţii, venirea juriului în platou după terminarea jurizării, aducerea trofeului şi au discutat cu toţi artiştii care urmau să intre pe scenă şi cu susţinătorii acestora. Au făcut cunoştintă cu bloggerii invitaţi şi s-au întreţinut cu Hotel FM, câştigătorii de anul trecut ai finalei naţionale, dar şi cu Jedward, gemenii care vor reprezenta Irlanda la Baku şi cu frumoasa Anggun, reprezentanta Franţei la Eurovision.

Astfel, pe www.tvr.ro/eurovision, în intervalul 20.30-24.00, 26.820 de privitori au urmărit fereastra Din Culise şi 19.687 au vizionat Transmisia live a spectacolului. 71% dintre privitori au fost din România, fiind urmaţi de aproape 4% din Marea Britanie, aproape 4% din Germania, Moldova – 3%, Spania şi Suedia – aproximativ 2% şi alte ţări, printre care Statele Unite, Italia, Finlanda, Franţa cu câte 1%. Numărul maxim de vizitatori simultani a fost la ora 23.20, la partea a treia a spectacolului, când erau 4.350 de oameni conectaţi în acelaşi timp la transmisa live pe internet, conform datelor furnizate de Direct One, care a asigurat serviciile de streaming video pe internet pentru TVR.

Este pentru prima dată când TVR reuşeşte o campanie de succes pentru Eurovision şi pe Facebook şi Twitter. EurovisionRo a generat cele mai multe discuţii de până acum, aproximativ 2700 de mesaje fiind generate pe subiectul Eurovision pe 10 martie, ziua finalei, numărul mesajelor în această reţea crescând de peste 200 de ori pe subiectul menţionat faţă de ziua precedentă. De asemenea, discuţiile de pe pagina de FB a concursului Eurovision România (www.facebook.com/eurovision.romania) au fost preluate de peste alte 200 de pagini”, a declarat Toader Păun, E-Marketing Manager TVR.

Ar mai fi de adăugat că sâmbătă seară, în timpul finalei Eurovision România, au fost înregistrate, telefonic şi prin SMS, 22.792 voturi pentru cei 15 finalişti.

Trupa Mandinga, cu melodia „Zaleilah”, este câștigătoarea selecţiei Naționale Eurovision 2012 şi participă în prima semifinală Eurovision pe 22 mai la Baku, Azerbaidjan. Finala internaţională Eurovision are loc anul acesta pe 26 mai, în capitala Azerbaidjanului, Baku.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.