Cerbul de Aur: Primii opt pretendenti ai Cerbului. Platitudine si Geta Burlacu


Massimo Bertacci, primul concurent, din Italia, evident, nu ma impresioneaza deloc. Are voce buna, canta, pune pasiune, piesa pe care o interpreteaza este foarte dificila, plina de modulatii, insa, paradoxal, nu transmite aproape nimic, scrie Florin Budescu pe budesh.blogspot.com.

Versiunea in italiana la „Time”, cantecul interpretat de Ionut Ungureanu, e cantat de Massimo cu la fel de multa pasiune, dar, la fel, nu transmite mare lucru. Cerbul de Aur are aceasta problema de ani buni: interpretii care vin sunt de mana a doua si, chiar daca au voci bune, nu au personalitate in cant.

Foarte slabi prezentatorii, artificiali. Ce sa caute Mihai Constantin de la stiri prezentator al Cerbului de Aur?

Xonia, romanca din Australia (defapt, am impresia ca in buna masura am putea avea de-a face cu un festival in care strainii din concurs, ca si in alti ani, sunt romani din diaspora), canta pe sistem R&B nord-american „Trandafir de la Moldova”. Reprezentarea pe care o are fata asta despre trandafirul de la Moldova este ciudata: petale groase, metalice, spini incovoiati, iar daca trandafirul ar deschide gura (daca ar avea gura) ar canta gutural si putin sub ton. Saracul trandafir!

Cred ca este greseala organizatorului ca, dupa acele voci foarte bune, interpretand perle muzicale, vine fata asta, cantand fals si ingrosand sunetele deliberat, in incercarea de a o imita pe una dintre fetele de la Sugababes (nu mai stiu sigur care), dupa care oricum nu ma omor, dar care macar stiu ce canta si canta ce stiu. Eu cred ca ar fi trebuit ca evergreens-urile sa fie la sfarsitul serii, ori inainte de recitaluri.

De ce i-au facut fetei acesteia rochia asa, sa ii scoata in evidenta, cand prezinta, ce picioare strambe are?

Roberto Meloni (foto), italian din Letonia (u-ha! sigur nu este roman?) are voce, vine cu un cantec numit „Sei solo tu”, extras din eposul italian tipic, dar mare lucru nu transmite nici el.

Cand intra forte, pe impostare, devine foarte interesant, dar de la piano in jos, spre pianissimo, nu are control asupra vocii. Iar piesa nu spune mare lucru. Un alt exemplu de cantaret neterminat, caruia ii lipseste ceva anume si atunci vine la Cerbul de Aur.

„Say Something”, versiunea reloaded, este cantata in limba letona, Dumnezeule! Ca sa nu mai vorbim ca gama in care canta nu este adaptata la registrul sau predilect si este cand prea jos, cand prea sus.

Chiar daca pe acute se aude mult mai bine. Eu l-as fi dat din si minor prin sol minor ceva si cred ca ar fi sunat mult mai bine. Pacat de traire.

Raffaele, italian belgian, se crede „Dincolo de nori”. Sunt curios daca n-o sa faca rau de inaltime. Voce foarte buna, sa vedem cat stie sa creasca tensiunea. In loc sa creasca tensiunea, behaie la frecventele mai joase, guturalizand la cele inalte. Iar la refren moduleaza, astfel incat sa nu se duca sus, unde se duce Bittman, pentru ca nu poate. Nu-mi place, nu transmite.

Concluzia mea rapida: concurentii din concurs sunt foarte slabi. Cel mai bun mi s-a parut letonianul-italian Roberto Meloni, dar si el este din filmul cu interpreti mediocri, uneori putin peste medie.

Iar prezentatorii sunt varza-varza: ne-au anuntat vestea proasta – ca s-a terminat concursul, prima seara, iar el… continua! Cu…

Geta Burlacu din Republica Moldova (foto), care nu poate fi decat Geta Burlacu din Republica Moldova. Canta exceptional. Am impresia ca fata asta poate sa cante efectiv orice, schimbandu-si pielea stilistica fara nici un efort, cu gratie. Si transmite foarte mult!

Deja sunt entuziasmat: a trecut de la latino-jazz la prelucrare dupa muzica populara. Are charisma, voce, ambitus, volum, forta interpretativa. Se comporta ca o mare cantareata in devenire. Bravo, Geto!

Citeste totul aici

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.