Noile grile Pro TV şi Acasă TV. Mai multe filme, scade producţia proprie

canalele-pro-tv-revin-in-grila-dolce-tv-din-9-ianuarie_size1

Producţia proprie a Pro TV
şi Acasă TV scade. Posturile urmează să difuzeze mai multe producţii audiovizuale ale altor producători, în special filme, reiese din grilele aprobate pentru cele două televiziuni în şedinţa de joi a CNA.

Pro TV a solicitat CNA modificarea grilei şi structurii de programe, atât pentru licenţa de satelit, cât şi pentru cea terestră. Producţia proprie scade de la 55% la 45%. Producţiile audiovizuale ale altor producători vor creşte de la 45% la 55%.

Grila va cuprinde tot 25% programe de informare, ca şi până în acum, programe educative şi culturale 1,5%, faţă de 2%, cât a fost până acum, 40% filme difuzate (de la 35% acum). Telespectatorii Pro TV vor avea doar 13,5% programe de divertisment, faţă de 18% acum. Publicitatea: 19% din grilă, iar teleshoppingul 1%.

Potrivit reprezentantului societăţii Pro TV SA la CNA, Adriana Păpureanu, noua grilă a Pro TV urmează să intre în vigoare pe 15 iunie. „Nu se pune problema unor modificări majore. Este vorba despre grila de vară şi va fi valabilă maximum două luni”, a spus Adriana Păpureanu, răspunzând unor întrebări primite de la membri ai CNA.

În cazul televiziunii tematice pentru femei Acasă TV, noua grilă a intrat în difuzare începând de luni, a spus Adriana Păpureanu, precizând că aceasta va fi valabilă cel puţin până la 1 septembrie.

Producţia proprie a Acasă TV a scăzut de la 25% la 4%, în timp ce producţiile audiovizuale ale altor producători difuzate de această televiziune au crescut de la 75% la 96%.

În grila Acasă TV, procentul de filme difuzate a crescut de la 50% la 76%, în timp ce programele de divertisment au scăzut de la 30% la 4%. Procentul de publicitate şi teleshopping difuzat de Acasă a rămas acelaşi, respectiv 20% (19% – publicitate şi 1% – teleshopping).

Pe de altă parte, în şedinţa de joi, CNA a aprobat şi modificarea grilei de programe a televiziunii tematice pentru femei Acasă Gold. În acest caz, televiziunea va continua să difuzeze la fel ca şi până în prezent 100% producţii audiovizuale ale altor producători, însă procentul de filme difuzate va scădea de la 60% la 55%, iar programele de divertisment transmise vor creşte de la 20% la 25%. Totodată, Acasă Gold va continua să difuzeze 19% publicitate şi 1% teleshopping.

„În cazul Acasă Gold este vorba doar despre o reactualizare a grilei”, a spus Adriana Păpureanu.

Societatea Pro TV SA deţine 49 de licenţe audiovizuale, dintre care: 7 pentru satelit TV (Pro TV, Acasă TV, Acasă Gold, Pro TV International, Pro Cinema, Sport.ro, MTV), 37 pentru Pro TV (staţii locale), 1 pentru Pro Clasic (satelit), 2 pentru Pro FM (una pentru satelit şi una pentru reţea naţională) şi 2 pentru InfoPro (satelit şi reţea naţională).

Modificarea grilelor şi a structurilor serviciilor de programe pentru Pro TV, Acasă TV şi Acasă Gold a fost aprobată de CNA cu nouă voturi „pentru” (Florin Gabrea, Narcisa Iorga, Valentin Jucan, Lorand Turos, Monica Gubernat, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea) şi unul „împotrivă” (Laura Georgescu).

Potrivit articolului 54, alineatul 2 din Legea audiovizualului, furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să solicite CNA acordul pentru orice modificare intervenită în documentele şi în datele declarate, inclusiv în privinţa formatului de principiu al serviciului de programe şi a structurii programelor. Modificarea acestor date implică solicitarea acordului CNA cu cel puţin 30 de zile înainte de modificare, conform Deciziei numărul 277 din 2013.

Pe de altă parte, potrivit unei observaţii a Biroului Licenţe şi Autorizări a CNA, licenţa Pro TV de satelit nu avea dreptul la modificare timp de un an, potrivit Deciziei 277/ 2013, dat fiind faptul că aceasta a fost prelungită la 24 aprilie 2014.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.