Logoul Centenarului Marii Uniri este realizat de FCB Bucharest

logoul

Concursul pentru logoul sub care se va desfăşura Centenarul Marii Uniri s-a încheiat. Atât juriul, cât şi cetăţenii care au participat la procesul de votare a simbolului, au ales acelaşi logo.

Duminică, la miezul nopţii, etapa de vot online pentru desemnarea celui mai reprezentativ simbol al celebrării centenarului Marii Uniri s-a încheiat. Cele mai multe opţiuni, 27%, s-au îndreptat către logoul propus de compania de publicitate FCB Bucharest.

La distanţă destul de mare faţă de următoarea opţiune. Aceasta a fost votată de doar 16% dintre participanţi.

Logoul, sub cuvântul-cheie „împreună”

Proiectul pe care îl propunem sub cuvântul cheie ÎMPREUNĂ se referă la oameni. Pentru că istoria este făcută de şi prin oameni. Diversele iniţiative de celebrare a Marii Uniri ar trebui să îşi propună, sub această umbrela de comunicare, să strângă poveşti despre oameni.

Care, în decursul acestor 100 de ani, şi-au pus amprenta asupra istoriei. Cei care au făcut Unirea… suntem noi. Noi toţi. Fiecare. Împreună. Pentru că unirea nu se aniversează. Unirea se demonstrează. Împreună facem unirea în fiecare zi. De 100 de ani. Şi e numai începutul.

, îşi argumentează ideea cei care au realizat logoul intitulat „Hora”.

TVR sărbătoreşte Ziua Unirii Principatelor Române

Trei agenţii-concurente s-au înscris la concursul pentru logoul Marii Uniri

La concursul de idei organizat de Ministerul Culturii s-au înscris trei agenţii din România. Acestea au fost Pastel, FCB Bucharest şi BrandNew. Ele care au propus în total 13 identităţi vizuale.

În prima etapă a procesului de jurizare, juriul format din experţi din cadrul Ministerului, a Uniunii Agenţiilor de Publicitate, International Advertising Association, ai Centrului de Excelenţă în Studiul Imaginii şi ai UNARTE a analizat propunerile şi a acordat un punctaj în baza unei grile de evaluare.

În cea de-a două etapă, publicul a avut posibilitatea, online, de a alege până duminică, 27 august, ora 23:59, identitatea vizuală pe care o preferă, votul contând în proporţie de 25%. Atât juriul, cât şi publicul au ales, cu majoritate de voturi, acelaşi proiect – Hora, realizat de FCB Bucharest.

Cercul complet, ca simbol al continuităţii

În construcţia logoului pornim de la cercul complet, ca simbol al continuităţii. Cercurile sunt compuse din puncte – simboluri ale individului care, atomizate într-un întreg, compun o mulţime. Pornim de la mic la mare, cu trimitere direct la dezvoltare şi creştere, ca individ, apoi, ca parte a unei mulţimi.

Punctul, că identitate individuală, reprezintă, prin dimensiunea variabilă şi culoare, aspectul diferit, multicultural al unităţilor care compun mai apoi întregul. Pentru dinamică şi continuitate adăugăm celor două „hore” elementul de coeziune al infinitului, cu trimitere către dezvoltare şi creştere perpetuua.

Hora infinitului, un simbol viu

Hora infinită obţinută este un simbol viu. Întreg jocul de puncte care cresc, cât şi cercurile concentrice colorate şi mai apoi, simbolul infinitului, trimit către impresia vizuală a unui joc popular, dau dinamism şi mişcare logoului, sugerând astfel creşterea dezvoltarea şi continuitatea – cu trimitere către perspectiva unui viitor posibil doar împreună.

, descriu realizatorii elementele simbolistice ale logoului.

Pentru ca rezultatul să devină oficial, juriul trebuie să valideze votul publicului şi să-l coroboreze cu cel al specialiştilor. Ceea ce nu ar reprezenta decât o formalitate, spun reprezentanţii ministerului, având în vedere că şi juriul şi publicul au ales acelaşi logo.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.