In Cambodgia, Dana Rogoz a stat in bungalow-uri si s-a hranit cu sarpe, cangur, crocodil, greieri si furnici

Dana Rogoz (pe care telespectatorii ProTv International o vor urmari intr-un nou sezon al emisiunii “De Suflet”, incepand din 2 februarie, de la ora 20.30) a avut o vacanta cu totul speciala. Cu rucsacul in spate, Dana, sotul ei, Radu, si un cuplu de prieteni au vizitat Cambodgia timp de trei saptamani. Dupa ce au traversat tara in lung si in lat, cu autocare locale si mijloace de transport specifice, cum e tuk-tuk-ul, dar au mers mult si pe jos, au trait simplitatea locala si au imprumutat modul de viata al localnicilor, cei patru excursionisti au simtit sa incheie calatoria in acelasi fel. Odata intorsi in Romania, au facut o trecere mai usoara intre cele doua culturi, atat de diferite si in ceea ce priveste preturile.

Obisnuiti cu acest stil de calatorie, cu preturile foarte mici, cand ne-am intors in tara, desi niciunul din grup nu isi propusese asta dinainte, si desi veneam dupa un drum de 36 de ore cu tot cu escale, cand am iesit din aeroport nu am putut sa ne suim brusc in taxi. Poate tocmai ca sa facem tranzitia mai usoara, ne-am suit in autobuzul 783 si am mers, asa cum eram obisnuiti si in calatoria noastra, cu rucsacul la picioare, pana in Piata Romana. Apoi, intocmai in formula calatoriei, eu si Radu am continuat drumul pana acasa pe jos, cu rucsacii mari si grei in spate. Asa ni s-a parut firesc. Am calatorit in conditii mult mai putin comode in excursia asta, asa ca ar fi fost nepotrivit sa se termine cu un drum cu taxiul pana acasa”, povesteste Dana.

Intamplator sau nu, si in prima editie a emisiunii “De Suflet” din acest an, tema este cea a calatoriilor. Dana va vorbi cu invitatii sai, printre care si Corina Caragea, despre impresii de calatorie din destinatiile alese. Astfel, telespectatorii ProTv International vor afla si de la cei prezenti in platou, dar si de la gazda emisiunii informatii despre locurile vizitate. Dana va da detalii in plus fata de cele postate pe blogul ei, www.danarogoz.ro. Prin altele, ea vorbi si despre cum a testat cazarea si bucataria locala, ce a impresionat-o cel mai mult si prin ce aventuri a trecut in noaptea de Revelion.

Am ales aceasta destinatie tocmai pentru ca este inca una virgina, autentica, destul de putin „cosmetizata” pentru gustul oricarui turist. Si am incercat sa simtim si sa intelegem cat mai bine cultura si felul lor de a-si trai viata. Din acest punct de vedere, orasul Kompong Luong – in intregime un oras plutitor – a fost o lectie de viata. Am ajuns si in orase si in anumite zone din jungla pe unde ajung foarte rar turisti, dar ne-am simtit mereu in siguranta. Am stat la guesthouse-uri sau in bungalow-uri pe plaja si am mancat cu localnicii, am incercat sarpe, cangur, crocodil, dar si greieri sau furnici :)”, spune vedeta.

Cele mai multe peripetii le-au trait in noaptea dintre ani si au fost cauzate de o gripa…romaneasca, care le-a dat planurile peste cap. Ei planuisera ca Revelionul sa ii prind pe plaja si stabilisera toate detaliile cu un alt grup de backpackeri din Mexic, Bulgaria si Slovacia, facusera deja si cumparaturile necesare.

Doar ca eu si Radu am plecat raciti din tara, adica imediat dupa Craciun. Mie imi trecuse de tot boala dupa doua zile, in schimb lui Radu nu. Ba mai mult, fix in noaptea de Revelion a facut cea mai mare febra de cand eram acolo (39.5), care ne-a speriat pe toti destul de tare, asa ca pana la urma ora 00.00 ne-a prins in tuk tuk in drum spre spital. Ce sa mai numaram, ce sa mai sarbatorim, eram super stresati de ce urmeaza. Iar pentru ca toti localnicii venisera sa prinda Revelionul pe plaja, se crease la intrarea in oras un trafic incredibil, mii de scutere, masini si tuk tuk-uri lipite unele de altele. Noi, unul dintre ele 🙂 Un drum de 15 minute a devenit de o ora si 15 minute. Am ajuns la clinica intr-un final, i-au luat analize, i-a scazut febra si ne-am linistit. A doua zi de diminineata,  am primit si rezultatele analizelor pentru toate bolile locale si toate iesisera negativ. Deci, asa cum banuisem, era vorba de o gripa „romaneasca” :), ce i-a trecut la vreo 3 zile dupa aceea”, spune Dana.

Una dintre cele mai frumoase zone ale tarii a fost lasata chiar la final de excursionisti, si anume templele de langa Siem Riep – Angkor Wat, Ta Prohm, Bayon. “Le-am vizitat pe toate intr-o zi. Dar pentru asta ne-am trezit la 4 dimineata, iar la 5 eram deja acolo, noi si alte cateva sute de turisti matinali 🙂 Dar a meritat sa vedem rasaritul la Angkor Wat”, incheie prezentatoarea emisiunii “De Suflet” de la ProTv International.