Esti incepator pe bicicleta fitness? Iata cateva informatii utile!

In incercarile pe care le facem pentru a mentine silueta sau pentru a evidentia cateva trasaturi frumoase ale corpului, cele mai bune rezultate pot fi atinse prin intermediul activitatii fizice. In acest sens, o bicicleta fitness pe care sa o folosesti in confortul casei tale te poate ajuta sa dai jos kilogramele in exces si sa scurtezi considerabil timpul alocat zilnic antrenamentelor fizice.

Desi te poti bucura de antrenamente cardiovasculare si atunci cand alergi in aer liber, bicicleta fitness este o solutie mult mai confortabila si eficienta, mai ales in sezonul rece. Pe langa aceasta, marea varietate de antrenamente disponibile pe acest tip de aparate fitness te va ajuta sa controlezi foarte bine procesul de acomodare cu efortul fizic sustinut. Cand esti la inceput, activitatea sportiva desfasurata zilnic va parea un demers destul de dificil, astfel ca vei fi nevoit sa incepi cu cateva minute de exercitii pe zi si sa maresti acest interval in functie de gradul corpului tau de adaptare la efort.

Intr-un timp foarte scurt, bicicleta fitness isi va dovedi eficacitatea daca programele de antrenament pe care le alegi vor oferi noi provocari si o varietate mare de exercitii. Pe langa antrenamentele pe care ti le va oferi consola digitala a bicicletei tale, vei avea acces si la sute de programe de tip Tabata sau HIIT, rutine cu grad ridicat de solicitare ce te vor apropia foarte rapid de obiectivele pe care le urmaresti. Pana in acel moment, insa, iata cateva dintre beneficiile de care te vei putea bucura imediat ce vei incepe sa folosesti noua ta bicicleta fitness:

Pozitie comoda. Multumita pozitiei pe care trebuie sa o mentii in timpul exercitiilor, vei putea face efort fizic fara a solicita spatele.
Impact redus. Articulatiile nu vor fi solicitate precum se intampla in cazul alergarii din cauza lipsei impactului repetat si socurilor constante. Astfel, poti exersa in siguranta pe bicicleta fitness chiar daca ai probleme cu gleznele, genunchii sau soldurile.
Intarirea genunchilor. Pedalarea contribuie la hidratarea naturala a articulatiilor si intareste musculatura din jurul genunchilor, astfel incat vei dobandi mai multa siguranta si putere la nivelul picioarelor.
Varietate. Cele mai multe modele de bicicleta fitness permit ajustarea rezistentei la pedalare si pun la dispozitia utilizatorului programe variate de antrenament dezvoltate dupa obiectivele pe care le vizezi.

Dupa ce ai ales modelul corespunzator nevoilor si preferintelor tale, iata cateva sfaturi referitoare la pregatirea bicicletei stationare pentru o utilizare corecta si confortabila:
– daca este prima utilizare, citeste cartea tehnica si ofera-ti cateva minute pentru a te familiariza cu comenzile;
– potriveste inaltimea sezutului: pozitioneaza-te langa bicicleta fitness si inalta sau coboara saua pana la nivelul soldurilor tale;
– departeaza sau apropie ghidonul pentru a gasi o pozitie comoda de-a lungul antrenamentului (nici prea aplecat, nici drept);
– asigura-te ca genunchiul este foarte putin indoit atunci cand duci pedala pana in cel mai departat punct (5-10 grade) pentru a te feri de accidentari si a eficientiza efortul din timpul antrenamentelor;
– incepe orice antrenament cu 5 minute de incalzire pedaland la o rezistenta mica;
– termina fiecare antrenament cu 5 minute de revenire si stretching al picioarelor;
– in cazul in care vrei sa modifici un program de exercitii, indiferent de tipul acestuia, poti schimba numarul de serii sau gradul de efort depus, insa nu elimina niciodata incalzirea si, respectiv, revenirea;
– mentine corpul hidratat – nu uita niciodata sticla cu apa.

Daca ai decis ca e momentul sa faci o schimbare in viata ta prin sport, intra pe Sport-Mag.ro si alege modelul ideal de bicicleta fitness din gama variata de aparate, echipamente si accesorii!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.