Voicu Popescu: La Ohrid s-a scandat “Romania” si “SOUND”

Corul SOUND s-a intors de la Ohrid Choir Festival cu doua distinctii: Marele Premiu si Premiul pentru cea mai buna interpretare a unei lucrari corale macedonene. Faptul ca, din pacate, nu am fost prezent la OHRID m-a ajutat insa, ca membru al formatiei, sa ma obiectivez cat de cat si sa pregatesc un set de intrebari pentru maestrul Voicu Popescu, scrie Florin Budescu pe StareaPresei.ro.“Omul zilei”, cum l-a declarat de curand, pentru acest succes formidabil, o publicatie generalista.

Ohrid, regiune de intensitate culturala

Domnule profesor, sa stabilim exact la ce anume a participat Corul SOUND, la Ohrid, ca sa se inteleaga despre ce vorbim.
La concursul coral de la Ohrid, care presupune prezenta tuturor formatiilor corale de voci mixte sau de voci egale, in diferite componente – de la grupuri vocale, coruri camerale si pana la coruri mari.

A existat si o sectiune de coruri pentru copii si tineret (categoriile A si B). Dupa aceea, au fost corurile propriu-zise, in care intrau si corurile de voci egale, si corurile, in diferitele lor ipostaze.

A fost o sectiune de muzica sacra, ce a presupus rularea tuturor formatiilor ce s-au inscris la aceasta categorie, intr-un concert-mamut care s-a tinut la Biserica “Sfanta Sofia” (de secol al XI-lea – al XIV-lea), unde se tin in general concertele cele mai importante pe care le organizeaza Ohrid. Acesta este recunoscut pentru manifestarile culturale si pentru festivalurile lui de muzica corala, mai ales.


De unde cunoasteti dosarul cultural al localitatii Ohrid?
Eu am cunoscut Ohrid-ul in anii ’70, cand am fost acolo cu Madrigalul, la un festival. Revenind la editia din acest an, sectiunea de muzica sacra a presupus rularea tuturor formatiilor intr-un concert mamut, asa cum am explicat.

Interesanta a fost participarea juriului exact la momentul prezentei SOUND-ului in scena, ceea ce inseamna ca au vrut sa-si consolideze o parere: ca nu suntem doar o formatie de virtuozitate, de folclor si, eventual, de muzica mai moderna, ci ca acoperim un repertoriu mai substantial, mai mare.

SOUND a crezut ca nu ia aproape nimic

O impresie cu totul speciala a produs piesa lui Dan Voiculescu, “Tatal nostru”. Aceasta s-a putut vedea din reactiile publicului, dar si din reactiile membrilor juriului, care dupa acel moment, au venit si ne-au felicitat personal – un lucru pe care, de obicei, juriul nu-l face si nu trebuie sa-l faca. Dupa care protocolul de festival a presupus sa cantam inca o data, impreuna cu sase formatii, pentru Marele Premiu.

Competitia finala.
Seara, la inceputul festivitatii care trebuia sa fie de premiere, sase dintre cele 25 de formatii ramase in concurs (din totalul de 35) au intrat in competitia finala. In timp ce juriul urma sa delibereze pentru Marele Premiu, s-au acordat celelalte premii – diplome de participare, premiile III, II, I si alte distinctii.

Dupa ce s-a acordat premiul intai – aceasta a fost o chestie foarte nostima, juriul a urcat pe scena pentru a primi diplome din partea organizatorilor. Noi, care primiseram pana atunci premiul pentru cea mai buna interpretare a unei piese macedonene, am crezut ca s-a incheiat festivitatea.

Membrii juriului au primit diplomele, apoi a fost momentul in care presedintele juriului a urcat pe scena si a vorbit despre faptul ca dirijorul de cor trebuie sa fie talentat, instruit, adica sa aiba o conditie intelectuala deosebita, sa fie foarte inteligent, sa aiba o strategie repertoriala frumoasa si sa fie capabil sa redea un repertoriu la un alt nivel artistic.

Citeste totul aici

One thought on “Voicu Popescu: La Ohrid s-a scandat “Romania” si “SOUND”

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.