Optimizarea SEO si alte modalitati accesibile de promovare online a afacerii tale

optimizarea seo

Promovarea pe Internet a devenit esentiala pentru orice tip de afacere. Chiar daca business-ul tau se preteaza sau nu exclusiv la mediul online, permitandu-ti incheierea tranzactiilor direct pe Internet ori ba, prezenta in spatiul digital este primul pas spre succes. Iar punctul de plecare il reprezinta crearea unui website – indiferent ca vorbim de un magazin online sau de o simpla pagina de prezentare a serviciilor pe care le oferi.

optimizarea seo
optimizare SEO

Urmatorul pas consta, bineinteles, in promovarea site-ului respectiv chiar in spatiul sau de existenta; adica pe Internet. In cazul in care vorbim de un magazin online, cea mai eficienta metoda de a castiga brand awareness si a obtine un ROI profitabil (Return on Investment) sunt serviciile de optimizare SEO. Ba chiar si in cazul unei pagini de prezentare, optimizarea SEO iti poate suplimenta considerabil profitul prin orientarea utilizatorilor de Internet catre serviciile tale.

In cele din urma, acestia se vor transforma din „entitati” virtuale in clienti care vor trece pragul sediului tau. Spre exemplu: pacientii care descopera serviciile tale stomatologice pe Internet si isi fac o programare prin intermediul formularului online sau folosind datele de contact afisate pe site.

Cu alte cuvinte, o campanie de optimizare SEO va ajuta internautii sa-ti descopere magazinul online sau pagina de prezentare si, implicit, oferta pe care o promovezi. Acest lucru se va realiza in urma unei simple cautari pe Google dupa anumite cuvinte cheie, care se traduc prin interesele punctuale ale utilizatorilor.

SEO (Search Engine Optimization)

SEO desemneaza activitatile de optimizare a site-urilor pentru motoarele de cautare, fiind o tehnica de marketing online care ofera rezultate pe termen lung. In functie de resuresele tale financiare si de anvergura business-ului, poti stabili impreuna cu specialistii SEO un buget accesibil pentru aceste servicii. Exista inclusiv freelanceri in acest domeniu, insa cel mai indicat este sa apelezi la o agentie specializata, cu servicii integrate.

Astfel, atat business-urile mici si mijlocii, cat si cele mari apeleaza in prezent la campanii de optimizare SEO, toate bucurandu-se de rezultate cel putin satisfacatoare – pe plan local, national sau chiar international. Cresterea traficului organic si a ratei de conversie, indiferent ca vorbim de clienti virtuali sau „fizici”, reprezinta principalele obiective pe care si le propune SEO. Indeplinirea acestora se realizeaza prin: optimizarea tehnica, optimizarea on-page si off-page a continutului promovat (prin cuvinte cheie si expresii de cautare), link-building etc.

Cu toate acestea, nu este recomandat sa te rezumi doar la servicii de optimizare SEO. Daca poti sa-ti promovezi afacerea si in mediul offline, cu atat mai bine! In caz contrar, poti suplimenta sansele de crestere a brand awareness-ului apeland si la alte modalitati de marketing online nu foarte costisitoare sau chiar gratuite. Descopera si alte exemple de actualitate!

Tool-urile si campaniile social media

Accesul la Facebook este gratuit, iar prezenta strategica pe retelele de socializare a devenit deja o tehnica ”basic” de marketing online. Dar, mai nou, functia Facebook Business Nearby te poate ajuta sa ajungi la publicul tinta aflat in proximitatea spatiului tau, ceea ce iti va aduce mai multa vizibilitate in comunitatea de referinta.

Pe de alta parte, cu ajutorul tool-ului Support Small Business, lansat recent de Instagram, clientii satisfacuti de produsele sau serviciile tale pot sa te recomande altor utilizatori. Astfel, te vei bucura de o campanie de tipul ”word-of-mouth” fara costuri si fara prea mari eforturi de marketing.

Programele de afiliere / colaborarea cu un influencer

Industria de influencer marketing e „in floare”, astfel incat nu mai are nevoie de nicio prezentare. Pe langa serviciile de optimizare SEO, poti prospera si cu ajutorul unui influencer din domeniul tau de activitate. Pentru costuri reduse, afiliaza-te cu cineva care si-a construit o comunitate de followeri mai mica, insa care are incredere foarte mare in recomandarile sale.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.