Autostrada suspendata a lui Oprescu o carmeste pe sub pamant

• Primarul general al capitalei, prezent marţi în emisiunea „Spaţiul deciziilor” de la TVR 3, si-a anuntat candidatura pentru un nou mandat

 

Invitat marţi, 21 februarie, la emisiunea „Spaţiul deciziilor”, de la TVR 3, primarul general al capitalei Sorin Oprescu a oferit românilor amănunte în ceea ce priveşte problema spinoasă a costului gigacaloriei: „Eu am găsit o datorie de cinci mii de miliarde de lei vechi a RADET-ul către ELCEN, ce datează de prin 1995. […] Încep să plătesc această datorie, dar penalizarile sunt de opt mii de miliarde. Şi atunci, de fiecare dată când plătesc consumul pe care îl avem cu toţii, este aşa: persoana plăteşte 170 lei (românul) gigacaloria, iar ELCEN-ul o vindea cu 320, care acum s-a făcut 325. Diferenţa este sprijinul pe care îl dau eu cetăţeanului. Dar, întâi se plătesc penalităţile şi astfel tot timpul se nasc penalităţi, este un never ending story”, a explicat Sorin Oprescu.

Primarul general a mai vorbit şi despre alte subiecte de actualitate, precum starea şoselelor după deszăpezire, soluţiile găsite pentru prevenirea inundaţiilor din Bucureşti, după topirea zăpezii, licitaţiile publice şi costurile pentru infrastructură, şoseaua suspendată din nordul capitalei.

Tot la „Spaţiul deciziilor”, primarul Oprescu şi-a anunţat intenţia de a candida la viitoarele alegeri locale:

Vreau să continui munca la Primăria Generală, pentru că oamenii şi-au pus încrederea în mine că împing în oraşul acesta ceva înainte”, a declarat invitatul lui Claudiu Lucaci, mărturisind şi că de data aceasta va miza pe sprijinul unei alianţe politice, întrucât „legea nu e făcută pentru independenţi”.

Alte declaraţii ale primarului general al capitalei la „Spaţiul deciziilor”:

Deszăpezire şi gropi:
„Cu regularitate, la două săptămâni după ce se termină zăpada, începe problema gropilor. Eu am încercat cu modestie şi respect faţă de cetăţeni, să le explic: toate străzile care au gropi acum sunt străzi care n-au mai fost refăcute din 2004. L-am auzit şi pe domnul Videanu: nu s-a făcut întreţinerea. Nu-i adevărat. Singurul lucru pe care l-am făcut în 2008, legat de străzi, a fost să scot gestiunea străzilor. M-am trezit cu străzi care erau în garanţie – şi se refăceau, normal, fără niciun fel de bani -, erau străzi aflate în programul de reparaţii şi străzi care ieşiseră din programul de garanţie – şi acolo se plătea.”

Potenţialele inundaţii după topirea zăpezii:
„Împreună cu Apa Nova şi cu firmele care au motopompe, am recunoscut zonele inundabile. De aici scoatem zăpada, ca să nu inunde, apoi intervin patrulele de apă pentru că, dacă se topeşte brusc – şi probabil că aşa va fi, dacă ne uităm la vreme (vorbim de 7-8 grade) – dacă se topeşte brusc, atunci trecem la folosirea motopompelor, care vor fi mai ales în marile intersecţii. Am desfăcut cât am putut de multe guri de canal, sunt câteva zeci de mii, numai că ele au dopuri de gheaţă dedesubt, acelea sunt ultimele care cedează.”

Licitaţii publice şi costuri stradă:
„O stradă nu mai costă de 3-4-5 ori mai mult, cât costa în 2008, când am intrat în Primărie. Am făcut sesizări şi mi s-a răspuns că nu e nimic anormal. Am găsit aproape trei kilometri de bulevard făcuti cu 75 de milioane de euro: canal, apă, lumină, tot. Am văzut că pe piaţă Umbrărescu a făcut drumul naţional de la Sebeş la Arad (242 de kilometri) şi a costat 65 de milioane de euro, asfaltul şi infrastructura şoselei. Aşa am tăiat 25 de milioane de euro.”

Şoseaua suspendată:
„Am terminat şi calculul de fezabilitate, am bătut palma cu chinezii, Shanghai Group, ca să intrăm într-un parteneriat public-privat, pentru că n-am de unde să scot un miliard de euro. Am mai schimbat planul, pentru că nu m-au lăsat să mă duc pe deasupra Parcului Herăstrău, pentru că stric lacul şi atunci vom face un tunel. Eu sper ca până la alegeri să pot anunţa că am început lucrul.”

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.