Ce-i leagă pe Isabelle Huppert, Jonathan Cohen, copiii lui Scorsese şi Spielberg

Ce-i leagă pe Isabelle Huppert, Jonathan Cohen, copiii lui Scorsese şi Spielberg

Un duo feminist interpretat de actriţele franceze Isabelle Huppert şi Hafsia Herzi, revenirea cinematografiei independente americane şi filme din Argentina şi Palestina se regăsesc în Quinzaine des cinéastes, una dintre secţiunile paralele ale Festivalului de la Cannes, care şi-a anunţat marţi cea de-a 56-a selecţie.

Necompetitivă, această secţiune este dedicată descoperirii de noi cineaşti, dar a inclus în selecţia sa şi câţiva autori consacraţi.

Ce-i leagă pe Isabelle Huppert, Jonathan Cohen, copiii lui Scorsese şi Spielberg

De partea franceză, selecţionerul Julien Rejl a anunţat ca film de deschidere „Ma vie, ma gueule”, filmul postum al lui Sophie Fillières, o figură a cinematografiei de autor decedată anul trecut, în care joacă Agnès Jaoui, conform News.ro.

Regizorul corsican Thierry de Peretti continuă să exploreze istoria politică a insulei sale („A son image”), în timp ce „Les pistolets en plastique”, de Jean-Christophe Meurice, promite să revină asupra unui subiect de actualitate, cu Jonathan Cohen, Nora Hamzawi, Vincent Dedienne, Thomas VDB şi Aymeric Lompret.

Hafsia Herzi şi Isabelle Huppert interpretează un duo feminist în „La prisonnière de Bordeaux”, de Patricia Mazuy.

Citeşte şi: VIDEO Film despre Arsenie Boca, de Alexandru Solomon, la Karlovy Vary

Cinemaul independent american revine, cu un film care îi aduce împreună pe Michael Cera şi pe urmaşii legendelor de la Hollywood Francesca Scorsese şi Sawyer Spielberg la masa de Crăciun („Christmas Eve In Miller’s Point”, de Tyler Taormina).

Această secţiune paralelă, condusă de Société des réalisatrices et réalisateurs de films (SRF), a ales o serie de filme din ţări în care realizarea de filme este o luptă.

Citeşte şi: ICR Budapesta, Săptămâna Filmului Românesc. Şapte producţii ale ultimilor doi ani

Printre acestea, argentinianul Hernan Rosselli, „un demn reprezentant al unei cinematografii în pericol” din cauza politicii ultraliberale a lui Javier Milei, potrivit lui Julien Rejl, precum şi o primă dramă palestiniană a lui Mahdi Fleifel („To a land unknown”), despre doi veri palestinieni blocaţi la Atena care caută o cale de a ajunge în Germania.

De remarcat, de asemenea, un film egiptean, „East of Noon”, de Hala Elkoussy. Julien Rejl a lăudat „curajul acestei regizoare, deoarece cenzura egipteană nu a fost niciodată atât de feroce împotriva autorilor”.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.