Care sunt avantajele unui antrenament cardio cu bicicleta de fitness?

bicicleta de fitness


Bicicleta de fitness este un aparat care stimuleaza buna functionare a sistemului cardiovascular si, totodata, arderea caloriilor – pentru a slabi sau a-ti tonifia musculatura membrelor inferioare si a feselor. Aceste avantaje se materializeaza datorita efortului depus prin procesul pedalarii, in mod controlat, protejandu-ti articulatiile spatelui si picioarelor. La acestea se adauga multe alte beneficii pentru organism, atat din punct de vedere fizic, cat si psihic, ceea ce duce la prelungirea sperantei de viata si imbunatatirea calitatii vietii!

Asadar, exercitiile efectuate pe bicicleta de fitness sunt o adevarata sursa de sanatate. Iar pentru ca acest aspect este foarte important pentru noi toti, am investigat si analizat cu atentie care sunt avantajele unui antrenament cardio cu bicicleta de fitness. Iata la ce concluzii am ajuns:

1. Prevenirea infarctului

Datorita faptului ca exercitiile realizate cu ajutorul unei biciclete stimuleaza buna functionare a sistemului cardiovascular, astfel de antrenamente pot preveni una dintre cele mai frecvente cauze de deces: infarctul sau atacul de cord. Ajutand la imbunatatirea considerabila a circulatiei sanguine, bicicleta de fitness contribuie implicit la scaderea tensiunii si reglarea glicemiei!

2. Protejarea articulatiilor persoanelor supraponderale

In comparatie cu alergatul sau chiar mersul pe jos, acest aparat reduce stresul mecanic asupra spatelui, bazinului, genunchilor si gleznelor. Fara a pune o tensiune prea mare pe articulatii, bicicleta de fitness este ideala pentru persoanele supraponderale ori cu probleme de sanatate.

3. Cresterea flexibilitatii muschilor

Totodata, exercitiile cardio de acest tip reduc durerile din zona lombara cauzate de luxatiile musculare. Acest avantaj se explica prin faptul ca pedalarea imbunatateste flexibilitatea musculara a bicepsilor femurali (picioare), precum si a articulatiilor coloanei vertebrale.

4. Multiple beneficii pentru sanatatea fizica

Folosind regulat o bicicleta de fitness, vei obtine multe alte efecte pozitive pentru sanatatea organismului tau:
– cresterea cantitatii de colesterol bun;
– reducerea colesterolului rau;
– intarirea sistemului imunitar;
– scaderea acumularii de placa arteriala;
– facilitarea transportului de oxigen si nutrienti catre muschi (stimularea capilarelor musculare);
– vindecarea rapida a luxatiilor musculare sau a tesuturilor moi din zona lombara;
– reducerea riscului de aparitie a bolilor cronice etc.

5. Obtinerea unui tonus psihic mai bun

De asemenea, pe langa beneficiile pentru sanatatea fizica, utilizarea constanta a unei biciclete de fitness are efecte pozitive inclusiv asupra sanatatii tale psihice! Pedaland, te vei elibera de stres dupa o zi incarcata la birou si vei dobandi o stare de spirit mai buna.

6. Eficientizarea procesului de slabire

Nu in ultimul rand, utilizand constant si intens o bicicleta de fitness, ai sansa de a slabi 1 kilogram in doar 10 zile! Cum? In functie de nivelul intensitatii la care pedalezi, poti arde chiar si pana la 700-800 de calorii intr-o singura ora. Astfel, incepatorii au posibilitatea sa-si seteze aparatul pentru o activitate moderata, iar cei avansati pot opta pentru nivelul HIIT (High Intensity Interval Training).

7. Tonifierea musculara

Totodata, bicicleta de fitness te ajuta la intarirea muschilor feselor si picioarelor. Cum? Cand efectuezi un astfel de antrenament cardio, realizezi doua tipuri de miscare: impingi si tragi. Impinsul pe pedala intareste cvadricepsii, pe cand trasul intareste bicepsii femurali. In plus, te bucuri si de intarirea grupelor mari de muschi care sustin spatele.

Atentie! Pentru a te bucura de toate avantajele ciclismului indoor, exercitiile de acest tip trebuie efectuate in mod regulat, aproximativ 30-60 de minute pe zi. De asemenea, ele trebuie combinate cu un stil de viata sanatos si un regim alimentar bogat in: fibre, proteine si multe lichide fara continut de zahar.

Lasă un răspuns